Poké mania

Op de speelplaats waren pokémonkaarten immens populair. Via deze kaarten leerden zette ik mijn eerste stappen in de ruilhandel. Onze ouders zagen in deze kaarten niets anders dan pure commercie, maar daarbij vergeten ze de waardevolle sociale vaardigheden die we opdeden als we moesten onderhandelen wanneer we ruilden. Zelf begon ik mijn verzameling met 3 kaarten en die is toch uitgegroeid tot een verzameling met enkele heel waardevolle kaarten. Ik ben er nog altijd wat aan gehecht. Ik weet nog dat ik vorig jaar mijn verzameling in veiligheid bracht toen ze in de klas van mijn jongste broer een pokémon revival kenden. Ik was namelijk bang dat hij domme deals ging doen met die kaarten en mijn mooiste kaarten zou weggeven…

Op zich is het ook een mooie verzameling om naar te kijken. Er zitten zitter er een hoop bij met mooie illustraties. Daar lette ik vroeger al op. Ik probeerde soms te raden wie ze getekend had door te kijken naar de tekenstijl (de naam van de illustrator staat onderaan de kaart). Ik vind het wel leuk dat ik nog zo’n tastbare jeugdherinnering heb met die kaartenverzameling. De kaarten en pokémon in het algemeen waren ook een aanleiding voor mij om aan het tekenen en knutselen te slaan. Ik tekende speelvelden om het kaartspel op te spelen en ik bedacht nieuwe soorten gezelschapsspelletjes om met de kaarten te spelen. Net als Joost vond ik ook zelf pokémons uit en tekende er kaarten van.

Leave a Reply

